چه میزان ورزش مفید است؟
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

در این قسمت نکاتی ارئه شده است که به شما در حفظ سلامت قلب و کاهش وزن کمک می کند :

سلامت قلب :
برای اینکه قلب خود را سالم نگه دارید و به تناسب اندام برسید ، باید تمرینات قلبی عروقی انجام دهید (که به آنها تمرینات هوازی هم گفته می شود و در گام بعدی بیشتر توضیح داده خواهد شد ). این نوع ورزش باعث میشود که در طول یک مدت زمان معین ، قلب شما سریعتر کار کند .
مهم نیست که سختی تمرین چقدر است ، مهم این است که قلب شما به حداکثر ضربان خود (MAIMUM RATE) برسد ، حدی که در آن قلب بیشترین ضربان ممکن را انجام می دهد . هنگامیکه ورزش هوازی انجام می دهید ، قصد دارید که ضربان قلب خود را بین 50 تا 75 درصد از حداکثر ضربان مجاز حفظ کنید . این مقدار ، محدوده ضربان هدف (TARGET HEART ZONE )نامیده می شود .
هنگامیکه ضربان قلب شما روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه در محدوده ضربان هدف باشد و این کار را سه بار در هفته انجام دهید ،منافع بسیار زیادی عاید شما می شود . محدوده ضربان هدف ،به اندازه کافی می تواند به قلب شما فشار بیاورد ، اما بیش از این مقدار به قلب خود وارد نکنید .

کنترل محدوده ضربان قلب:

 

در ابتدا شاید فقط با اندازه گیری نبض و استفاده ازدستگاه نمایش ضربان قلب بتوانید محدوده ضربان هدف خود را تعیین نمایید ، اما برای ادامه میباید با علائم بدن خود آشنا شوید. معمولاً ، اگر بسیار شدید فعالیت میکنید ، بدن شما نسبت به شدت تمرین واکنش نشان می دهد. در این قسمت علائمی ارائه شده اند که نشان می دهد بدن شما در معرض فعالیت شدید قرار گرفته است:

 

• احساس تنگی نفس دارید ( باید عمیق نفس بکشید ولی نمیتوانید آنرا عمیق بیرون دهید . )
• نمی توانید به راحتی با کسی صحبت کنید.
• احساس ضعف ، گیجی یا منگی می کنید.
نکته : اگر در طول مدت تمرین و یا بعد از آن ، در قفسه سینه ، گردن ، شانه یا دستها احساس درد یا فشار میکنید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. این نگرانی وجود دارد که این درد بر اثر فشار بیش از حد بر روی قلب بوجود آمده باشد ، که می تواند باعث بروز سکته قلبی شود.

به آرامی آغاز کنید:
در آغاز کار همه نمی توانند در محدوده ضربان هدف ورزش نمایند . به خاطر داشته باشید که انجام فعالیت کم بهتر از انجام ندادن آن است، اگر تا کنون هیچ تحرکی نداشته اید و حال قصد شروع فعالیت را دارید ، انجام هر مقدار فعالیت و ورزش میتواند به سلامت قلب و ستون فقرات شما کمک کند. اگر نمی توانید به محدوده ضربان هدف خود برسید و یا نمی توانید مدت طولانی به فعالیت ادامه دهید ، به اندازه توانایی خود ورزش کنید. هرچه قدر تمرینات را راحت تر اجرا نمائید ، بهتر می توانید تمرین کنید و قادر خواهید بود مدت زمان بیشتری فعالیت انجام دهید.

کاهش وزن :
اگر هدفتان کاهش وزن است ، روزانه 30 دقیقه فعالیت فیزیکی و پیاده روی سریع داشته باشید. نیاز نیست که حتماً این فعالیت از نوع هوازی باشد . هدف سوزاندن کالری است و می توانید آنرا به روشهای بسیاری انجام دهید، همچون استفاده از پله به جای آسانسور، پارک کردن ماشین در مسیری دورتر مکان مورد نظر ، چمن زنی و باغبانی./
30 دقیقه در روز برای انجام فعالیتهایی که نیاز به تلاش بیشتر دارند، همچون دوندگی ، زمان مناسبی خواهد بود. اگر فعالیتی که انجام می دهید ، ساده تر از پیاده روی سریع می باشد ، مانند باغبانی ، باید آنرا طولانی تر انجام دهید . مثلاً 1 الی 2 ساعت .
آیا به محض اینکه شروع به ورزش می کنید ، با مشکل مواجه می شوید؟ اشکالی ندارد . آنرا به فعالیتهای 10 دقیقه ای در طول روز تقسیم نمایید . انجام این فعالیتهای 10 دقیقه ای هم در طول روز می تواند قلب شما را تقویت نماید و کالری شما را بسوزاند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 2105
بازدید کل : 642468
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل